Pengikut

Khamis, 13 Januari 2011

Progress Shootz! #4...

Salam semua...

Apa khabar..? Sihat walafiat hendaknya...

Ni mau cerita sikit tentang perkembangan terbaru komik Shootz!..dah nak masuk siri ke-4 ni....Semasa entri ini ditulis...proses thumbnailing baru dalam 35% siap...harap diri terus dapat semangat untuk teruskan proses ni...Shootz! #4 kali agak susah bagi saya kerana banyak aksi perlu dilukis. Kena lukis hati2 agar komik nampak lebih seronok dibaca....

Di sini saya mahu kongsikan sikit video saya. Video ni adalah salat satu proses melukis komik...Penciling..Kali ni saya penciling menggunakan komputer (dah beli pen tablet..tak kan nak pakai pensel dan kertas lagi ye tak)...Ini sebenarnya saya mahu cuba lukis sepenuhnya digital...dapat ke hasil seperti manual dahulu..?



Ingat sekali mahu rakam sekali video masa inking..tapi entah apa problem..tak boleh plak...Ini hasil selepas inking...



Macam mana..? Ok tak...

Salam..bye...

19 ulasan:

  1. biler nk kuar komik shootz edisi 4...
    syer ade shootz 1,2,n 3...
    i need shootz 4....

    BalasPadam
  2. sedang dibuat lay-out.. sikit masa lagi hendak selesai... ^___^

    BalasPadam
  3. REJA saya hendak tanya bila edisi 3 akan keluar

    BalasPadam
  4. silap edisi 4

    BalasPadam
  5. i need shootz 4

    BalasPadam
  6. saye nak shootz 4 cepat!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  7. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  8. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  9. Sedang dalam proses penerbitan lagi... tenang...tenang...

    tarik nafas.... hembus nafas... tarik nafas... hembus nafas... ulangi sampai dah rasa tenang...

    BalasPadam
  10. Tak sabar nak tunggu shootz 4#!!Aku fikir dah habis masa nak beli buku,sekali tengok internet belum lagi paduhal!!Semoga buat dengat cepat ya!!

    BalasPadam
  11. Itu terpulang kepada Komik-M... mereka sedang sedaya upaya terbitkan Shootz! #4 secepat mungkin...

    BalasPadam
  12. cepatttt.saye nak shootz 4

    BalasPadam
  13. sentiasa menyokong komik shootz

    BalasPadam
  14. Cerita yg menarik dn senang difaham oleh suma org..emm, sentiasa memberi suspen kpd pembaca..sy rsa this is the best story yg sy pnh baca..so,Teruskan menulis dn jgn tnggl sparuh jalan ya..sy xsabar nk tnggu sudutan seterusnya..

    BalasPadam
  15. shootz 4 sudah pun kehabisan stok......Tolonglah Abg Reja dapatkan untuk saya satu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Minta maaf kerana stok Shootz! #4 sudah habis. Mungkin belum habis stok.

      Kalau di kedai tiada, saudara boleh beli secara online dengan layari www.bookcafe.com.my

      Padam
  16. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  17. tu la...banyak kedai habis stok .Popular bookstore ngan MPH pun habis stok

    BalasPadam